ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ!

ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ!   

Του  Σωτήρη  Χαραλάμπους

Αρπάξατε  δέκα.  Αντιδράσαμε!  Δώσατε  πίσω  δύο!  Αντιδράσαμε!  Δώσατε,  ακόμη  δύο. Αντιδράσαμε!  Και  πάλι!

Δώσατε άλλο ένα και είπατε: Τέρμα. Κλείσαμε. Ελάτε, να δούμε για τα παρακάτω.
Θυμίζει κατάστημα σε διάλυση τιμών!!!


Διερωτώμαι. Τι σόι εξορθολογισμός (περίτεχνη λέξη) που με πέντε πάνω, πέντε κάτω, ωσάν να πρόκειται για λογιστικό ισολογισμό και μαθηματικές πράξεις σε δεφτέρια μπακαλίστικα, καθαρίσατε;

Αυτό που δεν έχω δει στο «Κείμενο Συμφωνίας» είναι επιστροφή της χαμένης μας αξιοπρέπειας, του καταρρακωμένου κύρους μας, της άρσης της απαξίωσης και του εξευτελισμού μας. Έψαξα και στα ψιλά γράμματα. Δεν πέρασαν ούτε σε αυτά. Μας θέλετε, τώρα, να συμφωνήσουμε. Να συνθηκολογήσουμε. Εξευτελισμένοι, ταπεινωμένοι, φιλοχρήματοι, τεμπέληδες, χαραμοφάηδες…

«Κείμενο Συμφωνίας» το αποκαλέσατε. Τις προάλλες, δήθεν, «συνδιαμόρφωση» ή ακόμη, στον «διάλογο», που προηγήθηκε. Οι αρχαίοι Έλληνες σοφοί, που συνηθίζουμε να ανάγουμε τη σοφία μας, έλεγαν: «Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις», που σημαίνει πως το θέμα της ορολογίας είναι θεμελιακά επιστημονικό ζήτημα. Διαφορετικά, μιλάμε για άλλα πράγματα με τα ίδια λόγια.

Ποτέ δεν έγινε διάλογος. Ποτέ δεν συνδιαμορφώσαμε. Ποτέ δεν υπήρξε Κείμενο Συμφωνίας.
Προσπαθήσατε να εγκλωβίσετε τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Συνάντηση για ένα καφέ, που εσείς το ζητήσατε, χυμό στο προεδρικό, που αντί για 10 λεπτά κράτησε τρεις ώρες με ευθύνη δική σας.

Και τώρα, μας λέτε: Παραιτηθείτε. Νικήσαμε! Στείλατε και email στον καθένα μας, ξεχωριστά. Μας αγαπάτε, λέτε. Τι διαστροφή κι αυτή! Τι ψυχολογικό σύνδρομο!

Επιδεικνύετε την ισχύ σας. Μεταθέτετε Διευθυντές, μη σεβόμενοι κανονισμούς και παίζετε ντόμινο Διευθυντών με τα σχολεία, ωσάν να είναι απλά πιόνια σε μια σκακιέρα. Αυτό εννοούσε ο Υπουργός όταν αναφερόταν σε μη ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;

Βιάζεστε, το ξέρω. Τα πέντε μέτρα, πόσο μάλλον τώρα που επιστρέφετε τα δύο, είναι μόνο η αρχή. Θέλετε τάχιστα να φτάσετε στο «λίπος». Άκου λίπος!!! Έτσι αποκαλείτε όλες εκείνες τις δράσεις, οι οποίες συνθέτουν το Δημόσιο Σχολείο. Δυστυχώς, ούτε και εκεί θα σταματήσετε. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ήταν ξεκάθαρος: « Έχουμε μπροστά μας τις εισηγήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας (και του ΔΝΤ)». Εσείς οι ίδιοι την καλέσατε!

Αναφέρω μερικά δείγματα των εισηγήσεων τους:
I.                     Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών με πολλά χρόνια υπηρεσίας. Το μέτρο αυτό θα μπορούσε να επιφέρει μείωση στον αριθμό των εκπαιδευτικών κατά 900 με 3.800 εκπαιδευτικών.
II.                   Αύξηση του αριθμού των μαθητών κατά τμήμα, με επακόλουθο τη μείωση των εκπαιδευτικών που είναι απαραίτητοι για τη διδασκαλία και συγχώνευση ή κλείσιμο μικρών σχολείων.
III.                  Μείωση των μισθών για να εξισωθούν με τον ιδιωτικό τομέα. (Για το αντίστροφο δεν μπορεί να υπάρξει ούτε ως φανταστικό σενάριο).

Τώρα, λοιπόν, που καθαρίζει το τοπίο, αφού με υπουργική απόφαση αρκετά τα έχετε επιβάλει, βάζετε πλώρη για τα … χειρότερα! Το μοναδικό εμπόδιο αποτελούν οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις. Να σπάσει το Μέτωπο για την Παιδεία.

Διακρίνατε κάποια σημάδια και νιώσατε, κάπως, ανακουφισμένοι.

Υπάρχει το ενδεχόμενο μία εκ των Οργανώσεων να βρεθεί μόνη της στο μετερίζι; Υπάρχει. Μόνη, όμως, δεν θα είναι. Γιατί, μοναχικοί δρόμοι δεν υπάρχουν εκεί όπου κυριαρχεί το δίκαιο. Όταν υπερασπίζεσαι το κύρος και την αξιοπρέπεια σου. Όταν υπερασπίζεσαι το Δημόσιο Σχολείο. Η ενότητα των εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο οριζόντια. Δεν αφορά μόνο τις ηγεσίες των οργανώσεων. Υπάρχει και η εδραιωμένη ενότητα στη βάση των εκπαιδευτικών. Αυτό δεν αλλάζει. Η αφύπνιση των εκπαιδευτικών ούτε ευκαιριακή είναι ούτε και βραχύβια.

Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. όποια και να είναι η εξέλιξη των επόμενων ωρών ή ημερών ο αγώνας συνεχίζεται.





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Του Γιάννου Σωκράτους, ΟΕΛΜΕΚ

Το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ αποφάσισε (7/9/2018) ότι η τελευταία πρόταση της Κυβέρνησης, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, γι' αυτό και επιβάλλεται να συνεχιστεί η εντατική διαβούλευση. Στις προτεραιότητες όλων μας θα πρέπει να είναι:

  1. Η διασφάλιση της ενότητας μεταξύ των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, πράγμα που επιβεβαιώθηκε σήμερα για μια ακόμα φορά, στη βάση των κοινών στόχων που οριοθετήθηκαν όταν ξεκινούσε αυτός ο αγώνας.
  2. Η προσήλωση στον στόχο της εξεύρεσης λύσης, μέσα από σοβαρές προτάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για υπέρβαση του αδιεξόδου.

Όσο για τα περί μυστικών συνάξεων και συμφωνιών, συνδιαμορφώσεων, παραιτήσεων και άλλα πολλά, δεν αξίζει τον κόπο να σχολιαστούν... Το τελευταίο δίμηνο ακούσαμε πολλά τέτοια, γι' αυτό και δεν προξενούν πλέον καμία έκπληξη. Αυτή τη στιγμή ο εκπαιδευτικός κόσμος αναμένει από τις ηγεσίες του να είναι ενωμένες, υπεύθυνες και σοβαρές. Αλλά και ο εκπαιδευτικός κόσμος θα πρέπει να είναι ψύχραιμος και σίγουρος ότι οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις θα πράξουν το καλύτερο!

7 Σεπτεμβρίου 2018-09-09

_______________________________________________________________________

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ    ΤΟ    ΝΕΟ    ΤΕΥΧΟΣ     ΑΡ. 49 ΤΗΣ    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ    ΑΠΟΨΗΣ                                     ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ    ΤΟ    ΝΕΟ  ...

Το νέο blogspot μας - Αρχείο Τευχών "Δημοκρατικής Άποψης":