ΠΡΟΟΙΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΕΑ ΝΟΘΕΙΑ ΣΤΗΝ Ο.Κ.Ο.Ε. ;

ΠΡΟΟΙΩΝΙΖΕΤΑΙ    ΝΕΑ    ΝΟΘΕΙΑ    ΣΤΗΝ    Ο.Κ.Ο.Ε.   ;    

Περίληψη:    
Κάποιοι  φέρονται  να έχουν  διαπράξει  παραβιάσεις  Καταστατικού,  Κανονισμών  και Εκλογικών Οδηγιών με αποτέλεσμα να έχει καταγγελθεί νοθεία στη Δικαιοσύνη. Κάποιοι άλλοι φέρονται να τους προσέφεραν κάλυψη με αντάλλαγμα να πάρουν θέσεις στην Ο.Κ.Ο.Ε. και Ε.Κ.Ε. (παρότι εκπροσωπούσαν μόνο το 16,5% ακόμα και αυτών των αλλοιωμένων αποτελεσμάτων). Και η ακροδεξιά παρείχε την στήριξη που υπολειπόταν για να δημιουργηθούν οι πλασματικές πλειοψηφίες, παίρνοντας ως αντάλλαγμα την αποδοχή στα κελεύσματα της.   


Και το θέμα που τέθηκε με την ανακοίνωση αυτή. Θέλετε να κάνετε έντιμες εκλογές; Θα πάρετε μέτρα που θα τις διασφαλίζουν; Θα επιτρέψετε πρόσβαση σε όλες τις πλευρές να ελέγξουν με διαφάνεια; 






Με  δεδομένη  την  κρίση που σοβεί στην Ο.Κ.Ο.Ε εδώ και δύο σχεδόν χρόνια, εξ΄ αιτίας των παραβιάσεων του Καταστατικού, Κανονισμού και των καταγγελλόμενων πράξεων νοθείας του εκλογικού αποτελέσματος προς το 15ο Συνέδριο της, που προκάλεσε προσφυγή στην Ελληνική Δικαιοσύνη σε βάρος των εκλογικών αποφάσεων του 15ου Συνεδρίου της Ο.Κ.Ο.Ε., και όσο η Ελληνική Δικαιοσύνη αργεί να εκδώσει απόφαση για αυτή την προσφυγή, θα ανάμενε καθένας ότι η σημερινή πλασματική πλειοψηφία θα έπαιρνε μέτρα για να διασφαλίσει το αδιάβλητο και διαφανές των εκλογικών διαδικασιών προς το 16ο Συνέδριο.

Και το αυτονόητο θα ήταν να προτείνει τέτοιες διαδικασίες στις εκλογικές οδηγίες και να διασφαλίσει την πρόσβαση σε όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές (εν προκειμένω την σημερινή έωλη πλειοψηφία και τους προσφεύγοντες στην δικαιοσύνη) για να υπάρξει η απαραίτητη διαφάνεια και το αδιάβλητο.

Δυστυχώς όμως η ευκαιριακή πλειοψηφία του Κ.Σ. της Ο.Κ.Ο.Ε. στις 13/10/2018 προχώρησε στην προκήρυξη του 16ου Συνεδρίου, και την έκδοση εκλογικών οδηγιών, χωρίς να λάβει υπόψη τις παρακάτω προτάσεις που κατέθεσαν μέλη του Κ.Σ. και οι συνδυασμοί που εκπροσωπούν, ώστε να  υπάρχει κίνδυνος να ξαναγίνουν νέες προσπάθειες νοθείας.



Αυτό τεκμαίρεται από τη μη συμπερίληψη στις εκλογικές οδηγίες των προτάσεων που τους δόθηκαν:

1.      Επειδή η εφαρμογή της Απλής Αναλογικής είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το Άρθρο 9 του Καταστατικού κατά τις εκλογές αντιπροσώπων για το Συνέδριο της Ο.Κ.Ο.Ε., δεν υιοθετούν στην πράξη την απλή αναλογική στην εκλογή αντιπροσώπων εφαρμόζοντας το πλειοψηφικό σύστημα εκεί που υπάρχει ένας μόνο συνδυασμός.
Η απλή αναλογική στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να κατοχυρωθεί με την περιορισμένη αριθμητική σταυροδοσία σε κάθε ψηφοδέλτιο, προκειμένου να εκλεγούν αντιπρόσωποι που να κατοχυρώνουν την ευρύτερη εκπροσώπηση, στο πνεύμα του Καταστατικού.
Η πρόταση που τους δόθηκε και δεν υιοθέτησαν έλεγε: σωματείο που θα συμμετέχει στις αρχαιρεσίες ένας μόνο συνδυασμός, προτρέπεται να εφαρμόσει σύστημα, ώστε να τίθενται σταυροί προτίμησης ως εξής:
ως 200 μέλη              - 1 σταυρός προτίμησης                                                  
201 ως 500 μέλη      - ως 2 σταυροί προτίμησης
501 μέλη και άνω      - ως 3 σταυροί προτίμησης

2.      Δεν κατοχυρώνουν την επιτήρηση των εκλογικών διαδικασιών από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές, παρότι μιλάνε για μέχρι 2 Επιτηρητές που θα στείλει το Κ.Σ. και 2 Παρατηρητές (εφόσον το επιθυμούν να οριστούν από μέλη του Κ.Σ. ή συνδυασμούς). Τι πιο απλό δηλ. να κατοχυρώσουν στις δύο ενδιαφερόμενες πλευρές (τη σημερινή έωλη πλειοψηφία, και τους προσφεύγοντες στη δικαιοσύνη) ότι θα παρευρίσκονται στις αρχαιρεσίες και θα ελέγξουν τις διαδικασίες. Και συγκεκριμένα:
  • Πουθενά δεν λήφθηκε πρόνοια ώστε οι δύο Επιτηρητές που θα στέλλει το Κ.Σ. θα εκπροσωπούν όλες τις ενδιαφερόμενες να ελέγξουν πλευρές. Με την πλασματική και έωλη πλειοψηφία που διαθέτουν μπορούν να αποκλείσουν να συμμετέχει σε αυτούς, όποιος είναι μη αρεστός, σε βάρος της διαφάνειας.
  • Ενώ αποδέχονται την αποστολή Παρατηρητών από ενδιαφερόμενα μέλη του Κ.Σ. ή συνδυασμούς εισηγούνται μόνο δύο τους οποίους θα εγκρίνουν (!!!!!) οι ίδιοι. Επιπρόσθετα αφαιρούν το δικαίωμα (!!!!!) από τους Παρατηρητές να έχουν δυνατότητα «οποιουδήποτε ελέγχου ή παρέμβασης στη διαδικασία», αλλά μόνο να παρίστανται και παρατηρούν εκ του μακρόθεν τη διαδικασία (!!!!!).
  • Το μόνο που συμφωνούμε είναι ότι οι Παρατηρητές (προσθέτουμε και οι Επιτηρητές) δεν πρέπει να έχουν οιαδήποτε δυνατότητα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας υπέρ οιουδήποτε υποψηφίου ή συνδυασμού. Όπως συμφωνούμε ότι οι Επιτηρητές και Παρατηρητές δεν πρέπει να είναι μέλη του σωματείου που διεξάγει τις αρχαιρεσίες.

3.      Με μια έωλη ερμηνεία ορίζουν ότι «οι Παρατηρητές θα πρέπει να είναι μέλη άλλου Σωματείου – Τακτικού μέλους» αποκλείοντας άλλα άτομα π.χ. δικηγόρους, ή άλλα άτομα Κυπριακής καταγωγής ή άτομα που μπορεί να προέρχονται από αρωγά μέλη. Και αυτό παρότι τους τονίσθηκε ότι υπάρχει γνωμάτευση που επιτρέπει τέτοια δυνατότητα.

4.      Δεν υποχρεώνουν τους συλλόγους για διενέργεια εκλογών σε σταθερή ημερομηνία αρχαιρεσιών και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο αναβολής τους κατά την κρίση των συλλόγων, επικαλούμενοι την απαρτία ή όχι (για να μην υπάρχει η δυνατότητα δύο φορές να παρευρίσκονται Επιτηρητές και Παρατηρητές, ιδιαίτερα όταν συμπίπτουν με εκλογές άλλων σωματείων).


5.      Χαιρετίζουμε την δυνατότητα διορισμού δικαστικού αντιπροσώπου που όπως προβλέπει η νομοθεσία πρέπει να ορίζεται από τον οικείο δικηγορικό σύλλογο, (και όχι από το σωματείο που διεξάγει τις αρχαιρεσίες, με αποτέλεσμα να επιλέγεται δικηγόρος της αρεσκείας του για να «κάνουν τη δουλειά τους»). Παρότι τους επισημάνθηκε ότι οι δικηγορικοί σύλλογοι απαιτούν τουλάχιστον 15 μέρες πρότερη ενημέρωση, δεν το περιέλαβαν στις σχετικές οδηγίες με την δικαιολογία ότι «μπορεί να αναιρέσει τον ορισμό και την αποστολή εκπροσώπων του Κ.Σ., δεδομένου ότι το διάστημα αυτό συμπίπτει με το υποχρεωτικό διάστημα που τα Σωματεία ανακοινώνουν την διεξαγωγή των εκλογών τους στο Κ.Σ.». Όμως το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Αν αποφασίσει κάποιο σωματείο να καλέσει δικαστικό αντιπρόσωπο, πρέπει να γνωρίζει τις προθεσμίες να το ζητήσει. Άλλο είναι η γνωστοποίηση στην Ο.Κ.Ο.Ε. στο καθορισμένο διάστημα των 15 ημερών της ημερομηνίας αρχαιρεσιών.  Και το Κ.Σ. της Ο.Κ.Ο.Ε. ανεξάρτητα από την ύπαρξη δικαστικού αντιπρόσωπου, μπορεί να στείλει Επιτηρητές και να κοινοποιήσει την πρόθεση Παρατηρητών να παρευρεθούν.

6.      Ενώ, η κοινοποίηση της ημερομηνίας διενέργειας των αρχαιρεσιών πρέπει να γίνεται 15 μέρες πριν, πουθενά δεν αναφέρεται η υποχρέωση της Γραμματείας της Ο.Κ.Ο.Ε. να κοινοποιεί αμέσως την προκήρυξη αυτή σε όλα τα μέλη του Κ.Σ. για να πράξουν τα δέοντα με τον ορισμό Επιτηρητών και Παρατηρητών.

Όλα αυτά  μας προβληματίζουν, και εφόσον δεν διορθωθούν, ένα είναι βέβαιο. Η έκδοση της απόφασης της Ελληνικής Δικαιοσύνης θα οδηγήσει στην αναστολή αυτών των διαδικασιών και την έκδοση νέων οδηγιών και ημερομηνιών.


ΟΙ ΚΥΠΡΙΑΚΟΙ  ΠΑΡΟΙΚΙΑΚΟΙ  ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ:
-          «ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ» ΚΙΝΗΣΗ ΚΥΠΡΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
-          «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» ΚΥΠΡΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
-          Εναλλακτική Πρωτοβουλία Κυπρίων «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»

_____________________________________________________________________________

ΠΡΟΟΙΩΝΙΖΕΤΑΙ  ΝΕΑ  ΝΟΘΕΙΑ  ΣΤΗΝ  Ο.Κ.Ο.Ε. - ΙΙ;



ΕΝΤΙΜΕΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ
16ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ Ο.Κ.Ο.Ε. ;

Με μια μακροσκελή επιστολή “απάντηση” στην σχετική ανακοίνωση μας για το θέμα, 
η πλασματική πλειοψηφία του Κ.Σ. της Ο.Κ.Ο.Ε. αποφεύγει την ουσία, και περί άλλων 
τυρβάζει.

Τα θέματα είναι απλά και καθαρά:
-          Θέλετε να κάνετε έντιμες εκλογές;
-          Θα πάρετε μέτρα που θα τις διασφαλίζουν;
-          Θα επιτρέψετε ισότιμη πρόσβαση σε όλες τις πλευρές κατά την εποπτεία
ώστε να υπάρξει δημοκρατικός έλεγχος και διαφάνεια;

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
1.      Η προτροπή στα σωματεία να εφαρμόσουν σύστημα σταυροδοσίας δεν είναι
      υποχρεωτική, αλλά είναι μέσα στο πνεύμα του Καταστατικού που απαιτεί όλες οι αρχαιρεσίες να γίνονται με απλή αναλογική. Η σταυροδοσία επιτρέπει την εκπροσώπηση επί μέρους απόψεων ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ, και όχι ισοπέδωση τους με το “πλειοψηφικό”.
2.      Σκόπιμα μπερδεύουν τους έχοντες έννομο συμφέρον να συμμετέχουν στις
      Εκλογικές Διαδικασίες με τους παρατηρητές. Σωστά το Καταστατικό προβλέπει ότι τα μόνιμα εγκατεστημένα άτομα Κυπριακής καταγωγής, είναι τα μόνα που έχουν έννομο συμφέρον να συμμετέχουν στις εκλογικές διαδικασίες.
Και αποκλείει τους φοιτητές (ως προσωρινά διαμένοντες στην Ελλάδα) .

Η γνωμάτευση που κατέχουμε ξεκάθαρα διαχωρίζει τον ορισμό παρατηρητών
που μπορεί να είναι οποιαδήποτε άτομα απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης
αυτού που θέλει να ελέγξει: π.χ. Δικηγόρους (Ελλαδίτες ή Κύπριους), μέλη αρωγών
σωματείων,  ακόμα και φοιτητές – φτάνει να μην είναι μέλη του σωματείου που 
διεξάγει τις αρχαιρεσίες.


Μας ξενίζει ακόμα μια φορά η διχαστική εχθρότητα που αναδεικνύεται στην επιστολή
απέναντι στους πρόσφυγες και το Σωματείο τους. Ένα ιδρυτικό σωματείο της Ο.Κ.Ο.Ε.
Για μια ακόμα φορά η πλασματική πλειοψηφία του Κ.Σ. της Ο.Κ.Ο.Ε. δεν σέβεται τα
Μέλη της, και θεωρεί ότι μπορεί να παρεμβαίνει στα εσωτερικά τους, παρά την ρητή 
απαγόρευση που υπάρχει στο Καταστατικό της.

Τους τονίζουμε! Αν δεν εκδημοκρατισθεί το παροικιακό κίνημα, θα είστε αποκλειστικά 
υπεύθυνοι. Όπως είστε τώρα με την απομαζικοποίηση και απαξίωση του.
_____________________________________________________________________________

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ    ΤΟ    ΝΕΟ    ΤΕΥΧΟΣ     ΑΡ. 49 ΤΗΣ    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ    ΑΠΟΨΗΣ                                     ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ    ΤΟ    ΝΕΟ  ...

Το νέο blogspot μας - Αρχείο Τευχών "Δημοκρατικής Άποψης":